zaterdag 30 december 2017

Look a Like Aster LMV

De Aster trui uit de La Maison Victor is al een veel besproken en gemaakte sweater in Bloggerland.
Hij stond ook al een tijdje op mijn to make lijstje. Maar het leek me een leuke uitdaging om hem zelf te tekenen op eigen maten en uit te vogelen hoe ze de boord hadden getekend.
Dit deed ik natuurlijk op de naailes, altijd fijn een deskundig oog die meekijkt over je schouder.
Aldus tekende ik vorig jaar oktober een Aster trui. Maar het stofje wat ik er voor had bedacht had een te hoog pyjama gehalte en dat maakte ik er uiteindelijk ook van.
Afgelopen Novemeber op de Sanchoclubdag liep ik tegen een mooie french tricot met een breisel print erop. Meteen verliefd erop en de zondags bij de webshop Joyfits besteld.... Wist meteen dat ik die voor mijn Look a Like Aster wilde gebruiken.
In mijn voorraad had ik nog een donkergroene zachte tricot liggen die ik mooi als boord vond.

Tijdens de kerstvakantie eindelijk weer even tijd om achter de naaimachine te kruipen. En zat de sweater in korte tijd in elkaar.... Maar die boord!
Die deed niet wat die moest doen. Lubberde erg en ik kwam er ook achter dat de tricot voor de boord maar eenzijdige rek had en ik had hem niet in de juiste rek geknipt. Dus dat werd het niet!
Kijk hoe mooi het groen kleurde....maar helaas....
In de fournituren winkel in Uden hadden ze gelukkig wel wat boordstof. Niet helemaal in de kleur die ik zocht. Maar er was eentje die er bij matcht. Vooruit dacht ik maar, roeien met de spullen waar je aan kan komen.
Voor de zekerheid heb ik uit het boord patroon ook nog 0,85 x rek uitgehaald en het had misschien ook wel 0,75x kunnen zijn! Ook weer van geleerd.


Nu een lekkere sweater voor de wat koudere dagen!

3 opmerkingen:

  1. Goed gelukt, en hij staat je erg goed!

    Fijne jaarwisseling en een gezond en creatief 2018

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie uitdaging heb je jezelf gesteld en wat is je trui mooi geworden! De 'kabels' lopen mooi door op de panden en de halslijn is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je eigen look a like Aster is prima geslaagd en staat je super.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!