donderdag 6 april 2017

Rozy Wallet

Wat was dit een leuk project om te maken! Nadat ik afgelopen december al een linkshandige portemonnee maakte waarbij het denkwerk omtrent de kaartvakjes en dergelijke wat tegenviel, kocht ik me nu een kant en klaar patroon van de Rozy wallet bij K-bas. Ik had dit patroon van serial bagmakers al hier en daar voorbij zien komen, vond het eigenlijk wat aan de grote kant voor een portemonnee. Door al die leuke posts van medebloggers en instagrammers toch overstag gegaan.
Een leuk project voor op het Sanchoclubweekend en een mooie bestemming voor het stuk crocokurkleer wat ik nog had liggen. Voor het stofje aan de binnenkant verrichte ik wat speurwerk. Had namelijk in mijn hoofd gehaald dat het een turquoise blauw achtig stofje moest zijn met amandelbloesem oid.... Met behulp van google kwam ik uiteindelijk op een blauw/groen gebloemd stofje uit, met gele vlindertjes. En zo op het oog leek dit heel goed te matchen met het kurkleer. En eenmaal thuis ontvangen was dit ook zo!
Gevonden en besteld bij Stitch&Co in Mechelen. En een mooie bijkomstigheid is dat zij geen verzendkosten rekent in de webshop! Ook niet naar NL. Hoe tof is dat!

Thuis de PDFpatroondelen geprint en uit stof geknipt. Versteviging geknipt en opgeplakt met de elnapress. Wel er op letten om de patroondelen goed bij de bij behorende stofjes  te houden want anders raak je wellicht in de war.
Op de zaterdag van het naaiweekend stikte ik de Rozy vlotjes in elkaar met behulp van de nederlandse naaibeschrijving.
Thuis de sluiting er op gelijmd en geschroefd. En klaar was de Rozy! Helemaal verliefd erop!





De portemonnee meteen in gebruik genomen want vind hem toch wel gaaf geworden!

7 opmerkingen:

  1. echt een juweeltje geworden... wordt hier ook nog gemaakt denk ik.. :)
    Heel mooi ook met dat voeringstofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ie gaaf, in de winkel zou je er veel voor neerleggen. Alle materialen passen zoooo mooi bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi geworden. Heel knap hoe je dat doet!

    Die verzendkosten lopen anders aardig op! Dat was dus een meevaller.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi, ik zou hem direct kopen als ik hem tegen kwam in de winkel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt me overtuigd om er aan te beginnen x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!