vrijdag 17 maart 2017

Wireless Red

Jullie hadden nog een Lingeriesetje van me tegoed wat ik maakte op het Lingerienaaiweekend begin maart.
Voortbordurend op de eerdere beugelloze bh die ik maakte in het zwart, wilde ik met een rode variant aan de slag. Ook weer bestaande uit verschillende materialen voor een hippere look.
Dit keer koos ik voor een mooie rode victoria secret lycra van Poetsie (Diana van Nuland), een rode duoplex van Bramakerssupply en een rood/zwart stukje monsterkant die een mede cursist meenam op de open lingerieles.
Ik koos nu voor een belijning waardoor er een zijpand ontstond die ik van duoplex wilde maken voor wat meer zijwaartse steun omdat de beugel ontbreekt.

Door de keuze voor deze niet rekbare kant wordt de bovenkant van de borst wat platgedrukt, een volgende keer wil ik daar iets meer rek in hebben. Want door duoplex zijkant wordt de borst wat naar midden en boven gestuwd maar door de niet rekbare kant kan het daar niet heen.
Het is met het gebruik van verschillende materialen goed nadenken wat het effect zal zijn en dat moet ik proefondervindelijk ervaren. We blijven leren!

 Ik heb twee kleuren elastiek gebruikt, rood in het maagpand en zwart aan de bovenzijdes. Hierdoor komt het zwart uit het kant mooi in terug.


De slip is een vaak gebruikt patroon en het was even puzzelen hoe ik de restjes kant nog kon verwerken.

Een tweede slip is nog in de maak, de eerste variant daarvan is afgekeurd..... Dat gebeurd hier ook nog wel hoor!

4 opmerkingen:

  1. Een prachtig rood setje. Het verwerken van het zwarte elastiek op sommige plaatsen werkt zeer goed. Succes met je tweede slip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tis een prachtig setje geworden. En ik ben benieuwd hoe slip twee nog gaat worden ;-)
    Zo leerzaam om met verschillende materialen te werken, die hebben toch echt veel invloed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schreef het al eerder...dit is een hoog 'wauw' gehalte setje...zo mooi, ook qua kleur en kant en uitvoering..knap hoor dat je dat zo uitgevogeld hebt...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!