woensdag 16 november 2016

Geweldig Lingerienaaiweekend achter de rug!!

Afgelopen weekend heb ik samen met 26 andere dames deelgenomen aan een Lingerienaaiweekend. Wat ontzettend gaaf is dat om een heel weekend lang alle aandacht te kunnen hebben voor het zelf maken van lingerie met "soortgenoten". Samen naaien, samen erover praten, van elkaar leren, inspiratie opdoen, gezelligheid............
We zaten in een lokatie van de Paasheuvelgroep; De Grote Bunte in Nunspeet Een mooi hoofdgebouw, waarin we boven in de grote zaal onze naaimachines hadden staan en beneden een eet en verblijfzaal. De slaapzalen zaten in een gebouw achter het mooie pand en deden erg barak achtig aan ;-) ) Maar de bedden lagen toch best goed!

Door persoonlijke omstandigheden had ik niet zo veel tijd om dit weekend voor te bereiden. Maar omdat ik nog een aantal projecten had liggen die af moesten (eentje lag al langer dan een jaar in de kast!!) heb ik deze projecten ingepakt. Samen met slaapzak, kussen, bureaustoel (goed zitten achter de naaimachien! want had gehoord dat het geen fijne stoelen waren), mijn patronen, boeken en naaigerei, chips en paar flessen wijn...
Ook had ik vrijdagochtend vroeg mijn lingerie voorraad uitgeplozen en alle restanten en lappen lycra en kant waar ik niks meer mee doe verzameld voor de ruil/weggeefhoek...

 Vrijdag vanaf 18.00 werden we verwacht, onderweg heb ik nog iemand opgepikt om de laatste route vanaf Apeldoorn via een binnendoor route naar Nunspeet te rijden. Prachtige route door bos en heide. De auto van vriendlief volgeladen met al mijn en haar spullen! Daarna soep en knakworst in de eetzaal en ontvangst door Angela die dit weekend zo geweldig had georganiseerd!
En na deze maaltijd gelijk naar boven om de naaimachines te installeren en alvast aan de slag te gaan met onze projecten!


Lekker laat naar bed om vervolgens best vroeg weer op te staan voor een \hele dag achter de naaimachine! Ontbijt, lunch en avondeten werd door de Paasheuvelgroep verzorgt. Ieder van ons had 1 keer per dag corvee. En dat is genieten. Even niet nadenken over huishouden e.d. maar gewoon de hele dag naaien!

In de naairuimte was een waslijn opgehangen en in de loop van het weekend kwamen daar steeds meer creaties aan hangen!



Twee bh's die ik af kon maken
Ik heb een collage gemaakt van wat iedereen onder de naaimachine of handen had!



Mooi hé al die verschillende projecten?
En hieronder de projecten die ik dit weekend af kon maken:
Een bh uit niet rekbare duoplex achtig kant wat ik ooit bij Kantjeboord kocht
En de BH met het mooie zwart roze kantje wat bij de Shapy pants past die ik al eerder had gemaakt en nu in de taille wat lager heb gemaakt. Want zo direct onder de bh rand vond ik niet lekker zitten. Tot mijn schrik zie ik dat deze slip al in 2012 heb gemaakt, aan de bh was ik vorig jaar begonnen in de la terechtgekomen en nu dan afgemaakt!.... Deze set is dus 4 jaar onderweg geweest voor deze af kwam.
En dit is de set compleet!

En nadat ik klaar was met mijn lopende projecten mocht ik starten met een nieuw project: beugelloze bh! Ik ben niet verder gekomen dan het patroon uit stof halen. Maar ben maandag ochtend op de naailles er meteen mee verder gegaan, kon het niet laten en had toch nog de mouw van de Astershirt niet af.
Ik heb het een zeer geslaagd weekend gevonden en hoop volgend jaar op een herhaling!  Iedereen bedankt voor de inspiratie, gezelligheid en een heel leuk weekend!

4 opmerkingen:

  1. Owww wat had ik er graag bij wilen zijn!!! Gezellig verslag Tialda..maar met het naai weekend van Sancho ben ik er zeker bij!
    Groetjes Hannie Lacourt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh,.wat moet dit een leuk weekend geweest zijn. Het kant op de laatste foto ziet er echt schitterend uit. Het afgemaakt zetje is ook leuk. Ook al heeft het even geduurd voordat het af was.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie veel gedaan! Leuke overzicht collages en fijndaar je wat projecten afgerond hebt. Slim om je eigen stoel mee te nemen, want stoel met kussens was ook niet geweldig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke impressie van dat fantastische weekend. Ik denk hier nog dagelijks aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!