woensdag 13 januari 2016

Plooishirt in glitter tricot

Een tijdje terug kocht ik een leuk shirt (ja ik mag ook graag kleding shoppen, maak niet alles zelf) en ik vond dat modelletje eigenlijk zo leuk dat ik hem na heb gemaakt.

Thuis aan de slag geweest met mijn basispatroon en plooien erin getekend. Afgelopen maandagochtend op de modevakschool bleek ik de plooien niet goed ingetekend te hebben haha. Maar daar leer je dan weer van. Uiteindelijk was het toch nog even heel wat denkwerk, samen met de lerares, om vooral de buitenste plooi mooi te krijgen en de coupe daarin weg te werken. 
Vandaag shirt in elkaar gezet en afgewerkt. Er zijn nog een aantal verbeter punten:

  • De buitenste plooi trekt toch nog iets en loopt schuiner dan op het origineel, misschien teken ik het patroon nog wel een keer.
  • Onderin aan de boord zette ik een elastiek maar deze rekt te veel uit en is nu te los. Dus dit doe ik ook nog over. want vind het leuk als het shirt wat bloest. 
  • De halsboord ga ik bij een volgend shirt met plooien ook anders aan zetten namelijk volgens de biaisband techniek.





Het t-shirt is gemaakt van een ijsblauwe glittertricot die ik op de Stoffenspektakel in Den Bosch afgelopen najaar.

5 opmerkingen:

  1. Zo die is gaaf geworden......heel mooi......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om dit zo helemaal uit te puzzelen. En dat glitterstofje....hebbu!!
    Je gaat er vast meer van maken, zijn zulke leuke modellen en zo lekker om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, toch nog een heel mooi shirt. Ga je in dit shirt het elastiek nog aanpassen? Of bewaar je dat voor de volgende?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een heel leuk shirt..dat dit zo tegenvalt om 'eventjes' na te maken...
    het stofje is echt 'jou kleur'... heel gaaf modelletje, ga je vast meer van maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig shirt, wat heerlijk dat je dat zelf kunt tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!