zaterdag 12 december 2015

Harrietjurk uit LMV

Het zelfmaakmode blad La Maison Victor (hierna LMV genoemd ;-) ) komt uit BelgiĆ« en ik ben sinds een jaar lid. Maakte er tot nu toe nog maar 1 project uit de Fauve top!
Nu was het de beurt aan de Harrietjurk uit de editie noc/dec 2015. Men adviseerde een stevige tricot of geweven stof met voldoende gewicht.
Harrietjurk uit LMV
Op de stoffenspektakel van dit najaar kocht ik een lavendelkleurige dikkere tricotstof met een vierkantjes structuur (weet even geen andere benaming...) en die leek me zeer geschikt voor dit patroon.
Het patroon had ik iets aangepast aan mijn eigen maten, iets meer taille genomen. Maar tijdens de doorpas mocht dit er gelijk weer uit, dus er is genoeg overwijdte in het patroon opgenomen. In LMV is de jurk met een rits uitgevoerd, dat heb ik eruit gelaten. De stof was rekbaar genoeg leek me, maar heb de zijkanten van de jurk eerst geregen en daarna gepast om te kijken of ik er goed in en uit kon komen. En dat lukte!
Ook verlengde ik de mouwen zodat ik er niet altijd een jasje of vest op de jurk hoef te dragen.
Dit is een geslaagd patroon en jurk uit LMV
De volgende staat al op de To Do lijst ;-)


En een aan foto....
Zelf plaatjes van mezelf schieten is lastig met zo'n selfie stick, kijk er een beetje moeilijk bij.......

5 opmerkingen:

  1. Wauw mooi geworden hoor! Is ook een idee voor mij om hem ook nog eens met lange mouw te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je jurk is super leuk! Het staat je heel goed! Met dit weer is een lange mouw inderdaad beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Super met die lange mouwen ! De pasvoorm is ook perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zo moeilijk kijken is echt niet nodig met zo'n prachtige jurk haha!
    Supermooi en met lange mouwen lekkerder inderdaad met dit weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!