woensdag 25 november 2015

Jeans

Na al die jurken en jasjes die ik heb gemaakt de afgelopen jaren was het nu weer eens tijd om met mijn basispatroon van een broek aan de slag te gaan. Op de naailes ermee aan de slag gegaan. Patroon getekend volgens de methode Cuppens Geurs en een toile gemaakt in katoenen stof en deze gepast op de naailes. Aanpassingen gemaakt op het patroon en toen in een niet al te dure stretch jeansstof een broek gemaakt. Vooral de broek rits heb ik weer eens op de naailes geoefend, want het was lang geleden dat ik dat eens deed.

Toen de jeans af was weer op de naailes afgepast en vooral de zijnaden nog wat ingenomen, zodat de broek wat strakker onder de billen kwam te zitten. Ook op het basispatroon de belijning van de band wat aangepast want dat kan mooier.
Mijn eerste achterzakken waren te klein, dat had geen mooi effect. Achterzakken kunnen de broek maken of breken... kijk maar eens om je heen! Gelukkig had ik nog stof over en kon ik een paar grotere maken. Op deze achterzakken wilde ik graag een sier borduursel. Een avondje naar borduurpatronen gezocht, wel wat gevonden maar dat was het toch niet helemaal. Daarna op Pinterest en Google afbeeldingen gezocht naar Jeans achterzakken. Daar deed ik de inspiratie op voor een borduursel, niet met de borduurmachine, maar gewoon met de naaimachine. Tekende met krijt patroon op de zakken en naaide met dikker garen het patroon op de zakken.

Op de naailes werden de zakken op de juiste plek geplaatst terwijl ik de broek aanhad. Op die manier kun je zoeken naar het mooiste effect. Maandag naaide ik de zakken erop en klaar is mijn eerste Jeans!


4 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt het ziet er super uit! Broeken zijn voor mij ook al lange tijd geleden ben benieuwd of ik de rits nog kan.
    Fijn dat je nu een mooi passend patroon hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt! Mooi die versiering op de achterzakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden! Zit hij ook mooi? Na alle aanpassingen zou dat moeten denk ik maar een broek blijft lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, gaaf hoor! En die zakken maken het echt ja!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!