donderdag 15 oktober 2015

Wol uit Turkije

Vorige week een weekje naar Turkije geweest, heerlijk even een weekje niks doen. Toch nog een beetje gehaakt en veel gelezen. Haakwerk moet nog afgemaakt worden dus dat volgt nog...
We trapten in het verhaal van de touroperator en gingen voor 8 euro per persoon een uitstapje naar Antalya maken..... Maar dan moesten we wel eerst een kort bezoekje brengen aan Dickmann een outlet center voor kleding met goede merken en mooie prijzen..... Ja ja, die prijzen daar schrokken we van! Niet echt goedkoop, soms nog duurder dan in NL. Wij zaten dus al snel buiten in het zonnetje te lezen. Met voorbedachte rade hadden we al onze ereaders meegenomen!
Vervolgens op naar Antalya, eh nee!? Oh ook nog een bezoek aan leerwinkel? Daar had die man van de touroperator het niet over gehad! Nou vooruit, een stoer leren jasje voor een mooi prijsje daar gaan willen we nog wel voor vallen. Eerst een heuze modeshow met twee dames op palen van hakken en 1 man.

Ziet er toch wel erg exclusief uit en dat bleek ook wel uit de prijzen, niet onze prijsklasse zelfs niet met 50% korting. Het was wel een prachtige mooie kwaliteit leer!  Goed rond gekeken naar hoe de jassen in elkaar staken, dus zeker inspiratie opgedaan. En de verkoper een beetje op de stang gejaagd met het verhaal dat ik zelf kleding en leren tassen naaide. Dat kon hij niet geloven.

Toen eindelijk op pad naar Antalya waar we drie uur de tijd kregen om rond te banjeren om de oude stad en haven te verkennen en om eventueel te shoppen. In het hotel had ik al proberen te zoeken naar wolwinkels, want in Turkije wordt veel wol gemaakt en is drie keer goedkoper dan in NL. 
Mooie afdrukken van googlemaps gemaakt waar Tuhafiye winkels zouden zijn in Antaly. Maar omdat we geen kaart hadden van Antalya had ik er niets aan. Dus de gids gevraagd waar ik moest zijn. Hij wees me de winkelstraat aan, dus die ingelopen.... Eindelijk eens een winkelstraat met gewone winkels, geen toeristen meuk. Normale kleding en artikelen. En stoffenzaken maar nog geen wol. Tot ik bij een drogisterij een mandje met wol zag liggen. Tijd om de man die bij de winkel stond te vragen waar in deze straat men wol verkocht. Enthousiast wees hij me de drogisterij in, en een handbeweging omlaag. Ik bedacht me dat ik misschien dan bij een trap of zo moest zijn en dat bleek te kloppen! Een trap leidde ons 1 verdieping lager en dat bleek een fournituren winkel te zijn en nog een verdieping lager een Wolwalhalla! Gevonden!
En daar trof ik ook nog een groep dames aan die rondom een tafel zaten te breien en haken! Ook daar hebben ze haakcafe's. Wel twee verdiepingen onder de grond, maar met 40 graden buiten in de zomer lijkt me dat ook heerlijk koel!
Mijn ogen uitgekeken naar al die verschillende bollen wol en hun prijzen. En mijn mandje gevuld met wol voor wat Katniss sjaals. En als extraatje 4 kleurige bollen van microvezel, deze voelden zo zacht aan. En geen idee of dat ook in NL te koop is.
Mijn mandje gevuld met wol :-)

Deze bollen lijken erg veel op de Fennagarens van de Wibra

De koffer pakken voor de terugreis was even spannend of ik het er allemaal in kreeg met de wol als extra, met wat extra duwen kreeg ik het klaar.


Voorlopig ben ik weer even zoet!
En een volgende keer laat ik extra ruimte vrij in mijn koffer. Ik weet waar ik moet zijn!

7 opmerkingen:

  1. Hahaha!! Wol shoppen is geweldig in Turkije, ik ging helemaal LOOS in Istanbul. Balen is dat hè, van een touroperator. Ik heb in Capadocië (waar wij gewoon onafhankelijk aan het backpacken waren, maar één dag met een excursie mee gingen) ook wel eens ongemakkelijk in een sieraden 'museum' gestaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! En waren de prijzen van het garen goedkoper dan in Nederland, de moeite waard laat maar zeggen. Tja als je er dan toch bent, inslaan die handel ;-) Succes met wat je ervan gaat maken.
    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzondere reis en zoektocht naar wol zo te lezen. Maar het is gelukt! Ben benieuwd wat het gaat worden.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo in het buitenland ook naar wol shoppen. Katniss sjaal staat hier ook nog op het verlanglijstje!!
    Gelukkig kan je wol lekker proppen in je koffer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om je zoektocht naar wol in Turkije te lezen, volgende keer een lege koffer meenemen...:-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat leuk zeg, wij komen net terug uit Antalya en ja.......benedenverdieping van een drogisterij hoe kan je het bedenken haha. Gaan waarschijnlijk in september weer naar Antalya en ga daar zeer zeker een bezoekje aan brengen. Ik had een leuk fourniturenwinkeltje gevonden in Antalya bij het Ataturkplein ook zeker een bezoekje waard! zie mijn blog bregits.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedeavond
    Ik zit nu in alanya daar ook een wol winkel gevonden daar weet je niet wat je zie ga wel met een taxi er heen waar je ook zit en met taxi terug naar het hotel en een lege koffer heen gaan

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!