dinsdag 15 september 2015

Blue Rose

Maandag heb ik een tweede BH in een "Empreinte" model in elkaar gestikt. Het eerste model had ik de cups van niet rekkend materiaal gemaakt. Uitstekende manier om de pasvorm te checken.
Met nog een kleine aanpassing in de cup, er zat nog een beetje te veel ruimte bij overgang kant naar lycra net boven bustepunt, lijkt het patroon nu weer goed passend! 
Hopelijk blijven mijn borsten nu een tijdje lang de zelfde maat houden alhoewel ik het niet erg vind dat ze wat voller waren geworden ;-)
Voor deze BH heb ik gebruik gemaakt van rekbare materialen. De lycra had ik al eerder gebruikt voor een hemdje O2 van Merkwaerdigh (een top model wat mij betreft!) en vond het stofje zo mooi dat ik nog wat stof heb nabesteld bij Lijfgoed voor een BH en twee paar slips. 
Tijdens het bezoek aan Kantje-Boord in augustus zag ik hetzelfde kantje liggen wat ik eerder bij Lijfgoed op de kop tikte samen met deze lycra. Helemaal happy want hierdoor matcht de bh mooi bij het hemdje!

De naam Blue Rose was gemakkelijk bedacht naar de print van blauwe roosjes op de lycra en bij KB kocht ik er nog een klein blauw roosje voor op het middenvoorpunt.




Nu nog de slips.....

Patroon: zelfgetekend op basis Bella Hendriks
Lycra: Lijfgoed
Kant: KantjeBoord
Fournituren: KantjeBoord


4 opmerkingen:

  1. prachtig! Ben ik jaloers van , zo'n vakwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi. En idd de lycra is super, ik kan begrijpen dat je een complete set ervan wilde maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bH. Belijning ziet er super uit. Staat ook nog bij mij op het verlanglijstje. Ik vind je verwerking van het kant middenachter ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een plaatje!!
    De belijning is prachtig en zo met de materialen en kleuren die je gekozen hebt zo romantisch.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!