donderdag 7 mei 2015

Fauve top uit La Maison Victor

La Maison Victor, een Belgische zelfmaakmode blad is nu aan zijn tweede jaargang bezig en heeft al een aantal iconische jurken en kledingstukken opgeleverd.
Het werd tijd dat ik eens iets uit de LMV maakte en dat werd de Fauve top uit editie 3 van 2014. Een eenvoudige top met twee plooien.
De originele Fauve top uit de LMV
Tips: Ik heb in verhouding brede heupen (peermodel) dus qua maat nam ik 38 en bij de heupen 40. De lengte verlengde ik met 2 cm.
De volgende keer zal ik hem op de heupen zelfs nog breder maken, vind hem daar nog te strak, vooral over een spijkerbroek heen. En ook de lengte was echt nodig, ik heb nu de zoom met biaisband afgewerkt om de volle lengte te kunnen gebruiken. Een volgende keer verleng ik hem met 4 a 5 cm.

Als stofje gebruikte ik mijn tweede satijn katoenen paneelstof (met een piep beetje stretch die ik bij TST-stoffen op de Stoffenspektakel kocht.
Even zoeken hoe de patroondelen op stof te leggen (alweer ;-) ) Wilde het contrasterend beleg van de plooien in een donkere blauwe kleur maken. Het geheel stak vrij snel in elkaar.
Heerlijk van die snel klaar projecten!
En ik zeg: geslaagd! Wat komen die distels mooi uit op de top en ook de twee plooien!



7 opmerkingen:

  1. Mooi! Zowel het model als de print.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie print en super leuke top. Helemaal voor het zonnige weer. Goed voor komende week met het verwachte zonnetje?!

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een apart ontwerp en wat een prachtige stof! Misschien dat ik voor mijn verjaardag eens een abonnement op La Maison Victor ga vragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful top and fabric 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Werkelijk waar....zo prachtig! Het ontwerp van de top is prachtig en de manier waarop je de distels uit laat komen, echt SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk geworden en het staat je prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!