vrijdag 14 maart 2014

Two shades of Grey

En mijn derde jasje is al weer klaar. Na mijn puzzeljasje dit keer even eentje die wat sneller in elkaar gezet kon worden en met weinig afwerking. Een tijd geleden kocht ik op de markt in Uden een stuk grijs fleece, een hele zacht aanvoelende coupon fleece. Alleen net te weinig om er een vest of een jas van te maken. Dus bleef het in de kast liggen. Of deed het dienst als kussen voor de katten als ze bij mij op de naaikamer liggen.
Tijdens het bezoek aan Textielstad had ik een staaltje meegenomen met de gedachte om twee stoffen te combineren tot een comfortabel jas of vest. Zodoende kwam ik thuis met een andere tint grijs in gekookte wol. Nu hebben beide stoffen als eigenschap dat ze niet rafelen.... En bij een vriendin had ik gezien dat zij bij soort gelijk jasje de naden aan de buitenkant had zitten. En daar ontstond het idee voor mijn Two Shades of Grey vest. De mouwen uit de fleece en de body uit de gekookte wol.
Weer gebruik gemaakt van mijn basispatroon voor getailleerde jas/jurk/mantel getekend op Cuppens-Geurs en daar vervolgens een model op getekend die vanuit de taille iets uitloopt, een soort peplum maar dan in een geheel met de basis. En natuurlijk met wat deellijnen voor het effect van de naden aan de buitenkant.  Op de foto zie je dat ik er geen sluiting op heb, maar na een aantal keren het vestje gedragen te hebben toch een sluiting gekocht die ik er nog op moet zetten, dat is toch mooier.

Momenteel ben ik druk bezig met mijn (denk ik ) laatste jasje van dit seizoen. Dat wordt mijn Chaneljasje! Stof is gekocht en het patroon is getekend!

2 opmerkingen:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!