vrijdag 29 november 2013

Danspakje en etui

Of ik mee wilden helpen aan het maken van een danspakje voor een nichtje, gezien mijn ervaring met rekbare stoffen. En dat wilde ik natuurlijk wel. Samen met mijn schoonzus dit in het geheim gedaan. Het was namelijk voor de onthulling van de jeugdprins met zijn Pages. En nichtje is dus een van die pages. Mijn taak was het vertalen van een voorbeeld tekening naar een patroon. Niet alleen voor nichtje maar ook voor haar mede page.
Gelukkig kon ik gebruik maken van bestaande patronen. Wel nieuwe rokjes erbij getekend ipv de circelrok want hierdoor kwamen de verschillende banen beter uit. Het was een leuke puzzel om de twee verschillende maten zo gelijk mogelijk eruit te laten zien.
Schoonzus heeft de twee pakjes in elkaar genaaid, ik heb deze weer afgewerkt en de moeder van het andere meisje heeft de strasssteentjes erop genaaid. Echte samenwerking dus!
Hier zijn de pakjes klaar

De pakjes in levende lijven ;-)

Achterzijde van het danspakje

Etui
Toevallig was mijn nichtje afgelopen week ook jarig en voor haar maakte ik ook nog een etui voor op school. Het patroon maakte ik zelf n.a.v van een Japanse Tutorial. Misschien maak ik er zelf ook een tutorial van.





4 opmerkingen:

  1. De meiden zien er erg gelukkig uit in hun nieuwe outfits. Het etui ziet er mooi uit, lief dat randje met hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De dames zien er te gek uit met hun danspakjes. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave danspakjes. Deze zijn goed gelukt.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie samenwerking zo met die pakjes en wat zien ze er super uit!
    Leuk ook dat etui, daar kan lekker veel in!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!