maandag 1 juli 2013

Recept 5 en 6 van de Sew Along 'Zo Geknipt' Maand Juli

Mijn recepten voor de Sew Along Zo Geknipt van de maand Juli!

Allereerst recept nr 5: Fietszadelhoesje.
Leuk projectje, snel klaar en mijn fiets is nu voorzien van een leuk hoesje. Ik gebruikte gelamineerd katoen. Ik had dit nog liggen van een binnenkant van een zwemtas. Was net voldoende voor de hoes.
Het patroon paste ik aan door deze op mijn fietszadel te leggen en bij te tekenen. Zo kreeg ik een patroon op maat.

Het naaien ging prima, behalve dat ik mijn hoofd er niet helemaal bij had en de verkeerde kanten op elkaar stikte...
Nadeel is dat je na het uithalen blijvende gaatjes in de stof hebt. Dus nadat ik de delen goed op elkaar had zitten maakte ik een iets grotere naad zodat de gaatjes in de naad wegvielen. Rondom bijgeknipt met de kartelschaar. Met behulp van de Clover clips vouwde ik de onderste rand om en stikte deze vast. Handig hulpmiddel naast de doir Riet en Sanne genoemde hulpmiddelen hiervoor.

Resultaat een mooi hoesje!


Recept nr 6: Tas op maat
Tas op maat..... maar ik heb eigenlijk een etui op maat nodig!
Ik ben dus zo brutaal geweest om de tas op maat om te buigen naar een etui op maat ;-)
Op de camping heb ik er een grote hekel aan om met de toiletrol over de camping te moeten lopen. En tegenwoordig heb je daar ook nog de vochtige toiletdoekjes en hygiëne doekjes voor een schone wc-bril bij.... een heel pakket!
Daar heb een een oplossing voor bedacht in de vorm van een etui van tafelzeil. Het patroon maakte ik zelf aan de hand van tips en een link van Elisanne, een 40 min ritstasje.
Het patroon maakte ik naar aanleiding van de handleiding op deze pagina.
En in anderhalf uur had ik het tasje klaar. Lekker snel!
Buitenkant van tafelzeil en binnenkant van regenjassenstof. Mooi vuil afstotend en waterdicht. kan veilig op de vloer van toilet staan wanneer er geen haakjes e.d. zijn.
De volgende keer zou ik de lus hoger op de zijkant plaatsen, vlak onder de rits.
En het "ik hou van Holland" thema doet het goed op buitenlandse campings!

4 opmerkingen:

  1. Handig zo'n tasje voor de wc-rol, een stuk charmanter dan met een wc-rol over de camping te lopen. Een fijne vakantie toe gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er leuk uit en het is nog praktisch ook. Allebei trouwens.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In stijl over de camping en vrolijk op de fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk! Je hebt gewoon een gat in de markt ontdekt Tialda! Ook ik heb er een hekel aan om met een rol én een pakje vochtige doekjes naar het sanitaire blok te wandelen. Eind deze maand maak ik ook zoietske!!!! Dankjewel voor het idee:)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!