maandag 13 februari 2012

Kleuren analyse en schaatspret

Lente-zomer kleurenpalet
Afgelopen week heb ik samen met mijn moeder een kleurenanalyse ondergaan bij Liana kleur & stijl.
Zoals ik al dacht ben ik een Lente-Zomer type. We kregen diverse kleuren cape-jes en doeken om en meteen kon je zien wat een kleur met je doet. Natuurlijk doen we intuïtief al heel veel de juiste kleuren aan. Maar er zaten kleuren bij die ik in de winkel niet snel zou pakken en die me toch goed staan, dus de komende tijd zal ik daar toch meer op letten. Zo komt er toch meer diversiteit in de garderobekast. En natuurlijk is deze wetenschap ook een aandachtspunt bij de keus voor lingeriematerialen.
Bij een Lente-Zomer type passen kleuren die niet te donker, niet te fel maar ook niet te gedempt zijn. De kleuren zijn teer en zacht zonder te grote contrasten. Kleuren op donkerblauwe en gele basis zijn niet goed voor een lente-zomertype. De kleur koraal rood en mandarijn zijn deze lente/zomer helemaal hip en passen helemaal goed bij mij!!
We kregen een praktische kleurenwaaier mee (zie foto bovenaan) die tijdens de aanschaf van kleding een handig hulpmiddel is.
Bij de Waterpoort in Sneek
Vorige week mocht ik de Elfstedenkoorts meemaken in Friesland! Wat een spanning en wat een pret, iedereen nam zoveel en vaak mogelijk vrij om maar te kunnen schaatsen. Samen met mijn moeder heb ik een tocht geschaatst van Wolsumer Ketting via IJlst naar Sneek en weer terug, zo'n 20 km. Heerlijk om weer even daar te schaatsen waar ik het vroeger geleerd en zoveel geschaatst heb. Jeugdsentiment.... (mmm klinkt alsof ik heel oud ben haha)

5 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit zo die kleur analyse leuk om het samen met je moeder te doen.
    Kan het me helemaal voorstellen van het schaatsen ik kan het niet meer heb slijtage in mijn knieen dus. De laatste keer ben ik bij de dokter beland. Ik zou het zo graag nog eens een keer willen doen maar durf het niet aan. En helemaal leuk dat je moeder het ook nog doet.

    groetjes Corina

    groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tialda,

    Leuk dat je volger geworden bent bij mij. Jij hebt ook een heel mooi blog. Ben ook volger bij jou geworden. Zo,n kleuranalyse is leuk he. Je hebt er echt wat aan. Ik vond het ook zo leuk. Ik ben een winter type. En ja schaatsen met je moeder Geweldig!!!!!!!!!!
    gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto in Sneek: wat een prachtig plaatje.Bijna nostalgisch.
    En dan ben je een lentezomertype....
    En schaatst je moeder ook nog? Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die kleurenanalyse, ik heb dat Kim kado gedaan voor Kerst, die gaat binnenkort ook, ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo´n analyse! Zoals je al kunt lezen heb ik die voor Kerst cadeau gekregen! We gaan snel een afspraak maken, ben ook super benieuwd wat eruit komt!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!