woensdag 30 november 2011

Barouge, kostuum nr 5: Rood Lingeriejurkje





Foto Rob de Gier
Doorloop 2

Het vijfde kostuum is een Lingeriejurkje. Eerst hadden we een patroon van een lingeriejurkje uit de Patrones (een Spaans zelf-mode-maak blad), die ik uit Portugal had meegenomen, gebruikt. Maar toen het proefmodel werd gepast waren we niet tevreden. Het model paste niet bij haar figuur. In de week daarna zag ik een reclame filmpje van Bavaria en Hugh Hefner met in de eerste 3 sec een lingeriejurkje wat ik perfect bij haar vond passen.
Printscreen Bavaria reclame

Nadat ik haar maten had opgenomen ben ik een BH-patroon gaan tekenen met daar aan vast een gerend jurkje. De rood satijnen stof was al door Janneke (hoofd van de naaigroep) uitgezocht. Dit keer heb ik geen proefjurkje gemaakt, maar heb meteen het definitieve jurkje gemaakt, maar natuurlijk wel het BH gedeelte in de pas, die is zij tussendoor op ons naaiatelier komen doorpassen. De BH is net als de voorgaande BH's getekend op een hoge beugel en is ook net als de andere BH-cups gevoerd met padding zodat men ondanks de pikante kleding zich toch veilig en niet al te bloot op het podium voelt. Onderaan het jurkje heb ik net als in het voorbeeld een ruche erop gezet.
Lingeriejurkje
Tot mijn grote vreugde paste het jurkje meteen. In het achterpand heb ik een strassrits verwerkt. Maar door de  strakheid van het BH achterpand wilde deze niet helemaal tot bovenaan sluiten. Doordat er nu een zenderzakje overheen wordt gezet zie je daar gelukkig eigenlijk niets van.
Lingeriejurkje achterzijde
In eerste deel van de scène draagt deze dame een Kimono over haar jurkje heen. Deze Kimono heb ik ook genaaid. Het ontwerp en patroon komt van Janneke. De stof hebben we bij Bas Bastiaans vandaan gehaald. De kimono is een kleurig geheel! Samen met de jarretelgordel en kousen past dit plaatje prima in de Barougescène!
Kimono
Onder het jurkje heb ik een ruchesslip gemaakt. Zodat wanneer de slip tijdens het dansen zichtbaar is er iets leuks te zien is.
Ruches slip
Foto Rob de Gier
Op weg naar het podium

Op het podium



1 opmerking:

  1. ook deze is weer erg mooi geworden het is een heel leuk model en ook de slip is erg leuk. Fijn dat het gelijk paste en de kimono is erg fleurig wist niet dat ze zulke stoffen ook hadden.

    gr.Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!