vrijdag 8 april 2011

"Marfy Top" en Inspirerende dagen

Marfy Top
Vandaag heb ik mijn "Marfy Top" afgemaakt. Het is een patroon die bij de Marfy van dit jaar zat. Het is een boek vol met tekeningen van de mode van het komende jaar die ik gebruik voor inspiratie (de patronen hiervan kun je bestellen). Een paar patronen zitten er "gratis" bij.
Tekening uit de Marfy
Eentje daarvan sprak me aan en die heb ik gemaakt van een van de stofjes die ik laatst op de markt van Uden had gescoord. Ik hoefde niets aan het patroon te veranderen. Bij de patronen uit de Knip en Burda moet dit eigenlijk altijd wel. Heb ik  een Italiaanse maat?? ;-) Van de andere tekeningen ga ik zelf de patronen tekenen.
Uiteindelijk resultaat

Afgelopen woensdag weer een heerlijk creatief dagje gehad samen met Gerwilja. Ik heb het patroon van een heupslip op stof gelegd en geknipt. Dat stofje had ik vorige week van Jos gekregen en hoort bij de  Duvessa bh. Gerwilja is verder gegaan met de bh waar ze al mee bezig was en daar heb ik haar mee geholpen.
Gerwilja aan de slag
En morgen alweer een inspirerende dag in het vooruitzicht. Dan ga ik samen met Saskia, Hannie en Jos en met toeziend oog van Ineke volgens de HCH methode leren tekenen.
Kortom... Lekker bezig!

6 opmerkingen:

  1. oooohh die top is Gaaf!!!
    Staat je ook al weer zo goed, erg leuk stofje ook.

    Ene jij moet toch wel'uit je hoofd' kunnen tekenen straks ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je shirt zit inderdaad prachtig! Het kantje zit ook precies op z'n plaats. Zo te zien was het ook weer gezellig met Gerwilja en dan vandaag weer samen aan de slag, het kan niet op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Wat een leuke top!!!! Zo eentje zou ik ook wel willen zeg! Hij is super! Je hebt een leuk en lekker fris stofje gebruikt, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top staat je schitterend! Laat de zomer maar komen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent driftig bezig voor de zomer zo te zien met een leuk resultaat
    Quickie(Marieke)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig top geworden en zit als gegoten. Staat heel erg mooi ook.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!