vrijdag 19 november 2010

Drie maal is scheepsrecht: Simply Black Twice

Zoals jullie al in eerdere blogs lazen was ik aan het rommelen met mijn BH-patroon. Stricktly Pink en Simply Black zaten nog niet zoals het moest. Draagbaar maar niet perfect. Afgelopen week nogmaals een zwarte BH gemaakt met wat nieuwe aanpassingen. Dit keer geen veranderingen in het patroon, maar in de hoeveelheid naad die je aanknipt. Omdat ik bij dit model BH het beugelband naar binnen vouw, verlies je altijd wat ruimte in de cup t.o.v. model met maagpand waarbij je het beugelband naar buiten toe vouwt. Bij een grotere maat is dit verwaarloosbaar. Echter bij mijn A-cup wordt de cup net iets te klein. Dit heb ik nu opgelost door bij de deelnaden i.p.v. niets, 0,5 cm stof aan te knippen. Nu is het probleem opgelost!
De BH is echter weer niet helemaal perfect geworden, want er ging iets niet helemaal goed met het middenstukje. Dit lijkt er ietsje scheef in te zitten. 2 keer opnieuw genaaid en toch bleef het zo. Heb het uiteindelijk maar zo laten zitten en tijdens het dragen gebeuren er geen vreemde dingen, behalve dat je het "ziet". Kwam er nadien achter dat de zijlengtes van het middenstukje niet gelijk waren.... foutje. Iets niet helemaal goed gegaan met het aannaaien van het elastiek denk ik. De volgende keer wil ik de bovenzijde van het middenstukje dichter op elkaar hebben.
Perfectie is lastig! Maar ben tevreden want heb nu wel weer een passende cup!
De achterkant van de BH heb ik bijna hetzelfde gemaakt, alleen een kleinere ring en het schouderband is iets dunner.
Zoek het verschil met Simply Black ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!