vrijdag 22 oktober 2010

Eerste zelfgemaakte tas

Al heel lang staat er op mijn verlanglijstje de wens om zelf een tas te maken. Het liefst eentje van leer. Maar om te beginnen ben ik maar met de combinatie van stof en leer begonnen. In augustus 2010 stond in de Knip een paar tassenpatronen. Ik heb het patroon van de schoudertas 26b gebruikt. Dit patroon wel aangepast. Ik wilde hem niet taps toe laten lopen en er moest een rits in. Al met al zelf heel wat uit zitten vogelen hoe het een en ander qua volgorde in elkaar gezet moest worden. Heb hem ook een paar keer meegenomen naar de naailes, samen denken is fijner dan alleen.
In de voering van de tas zit een vak met rits, een vakje voor de telefoon en een keycord om de sleutels aan op te hangen.
Ik ben erg tevreden over het resultaat en er zullen ongetwijfeld meer tassen komen, zag al een leuk patroon van een Hermes-tas De beroemde Kelly bag..... Kijken of ik dat in het leer aan durf.
Maar eerst weer aan de Lingerie! Er ligt een set geknipt klaar om in elkaar gezet te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!