dinsdag 6 april 2010

Bikini, Korsetten en een ketting

Bikini
Paasweekend weer achter de rug! Even tijd genomen om een stukje voor mijn blog te schrijven. Want er is al weer aardig wat geproduceerd!
Vorige week heb ik mijn Bikini afgemaakt. Deze heb ik gemaakt van een lycra die ik bij Trickle Down Fabrics vandaan heb. Zij verkoopt ontwerpers stoffen en deze komt bij Marlies Dekkers vandaan. Het patroon is van hetzelfde model als van mijn Pink Candy BH, maar wel opnieuw getekend omdat ik de rand langs de decolleté iets minder breed wilde hebben.
De boxer is een patroon uit de Ottobre van Okt 09, die wilde altijd nog eens uitproberen. Met een tapemaker heb ik de bandjes voor de riemlusjes gemaakt.
Korsetten
Afgelopen zaterdag ben ik samen met een 7-tal dames begonnen aan het maken van een Victoriaans korset op basis van een patroon van Laughing Moon Mercantile. Dit initiatief is ontstaan vanuit het Forum zelflingeriemaken. Deze dag hebben we elkaar opgemeten, bepaald welk patroon ik nodig had en deze overtrokken en op een katoenen stof gelegd. Deze patroondelen aan elkaar genaaid. Dit is een zogenaamde toile, een paslijfje. Hierop kun je dan aanpassingen spelden en dit weer corrigeren op het oorspronkelijk patroon. Was een mooi gezicht al die dames met de toile aan. Volgende keer gaan we het Korset naaien met de uiteindelijke stof. En daarvoor heb ik al twee hele mooie stofjes in huis!
Ketting
Voor Jos heb ik een ketting gemaakt omdat zij voor mij laatst een leuke tas had gemaakt! Zo leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!