maandag 15 februari 2010

Fifties Schelp BH

Op het Lingerie zelfmaak forum is het thema momenteel "Fifties". Daar had ik al gelijk een BH patroon en materiaal voor in gedachten. Afgelopen zomer heb ik een patroon getekend van een Schelp BH, en daar materialen voor gekocht bij kantje Boord. En nu ben ik er eindelijk aan toe gekomen om deze te maken! Over het resultaat ben ik tevreden, heb er weer een prachtige BH bij. Er zijn echter wel een aantal verbeterpunten. Kortgeleden heb ik namelijk mijn basispatroon veranderd door de decolleté lengte iets langer te maken. (he he, krijg eindelijk iets meer inhoud?? ) Het patroon van deze Schelp BH was getekend op de nog kortere decolleté lengte en dat merk ik nu, ze drukt iets op het decollete. Het patroon ga ik binnenkort nogmaal tekenen aan de hand van het nieuwe basispatroon.
Het achterpand heb ik gebaseerd op een model van Empreinte en ik zag dat MD deze techniek ook al gebruikt. Je krijgt hierdoor een mooie laag achterpand. En een fijne ondersteuning. Maar ik wil voor de volgende keer de schouderband aanzetpunt iets meer naar het midden tekenen. Ik ben bang dat nu mijn schouderbandjes af willen gaan glijden. Maar dat merk ik strak wel tijdens het dragen. Nu eerst er 2 lage heupslips bij maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!