dinsdag 3 februari 2009

Een andere hobby: het maken van Kralenkettingen

Een andere hobby van mij, naast het zelf lingerie maken, is het maken van kralenkettingen. Het is begonnen na een workshop ketting maken hier in het dorp. Een paar jaar geleden dit samen met een buurvrouw gedaan en daarna is het virus losgebarsten. Bij elk nieuw kledingset moest er een ketting worden gemaakt. Je begrijpt dat er hier in de kast veel kettingen hangen. Een echte goed opberg manier heb ik nog niet gevonden, tips daarover zijn welkom ;).
Ik koop mijn kralen meestal bij Kralenwinkel Bijouterij of Beads (http://www.bijouterieofbeads.nl/ ) in Wanroy. Heerlijk om daar kralen uit te zoeken en inspiratie op te doen. De laatste tijd maak ik echter meer kettingen voor anderen en nauwelijks voormezelf, dit omdat er veel tijd in de costumiere opleiding die ik volgde ging zitten. Nu ik daarmee gestopt ben heb ik hopelijk ook meer tijd om weer eens wat moois voormezelf te maken.
Ik vind het leuk om elke keer andere technieken en soorten kralen te gebruiken. Van deze rood met witte ketting hier op het plaatje links heb ik meerdere varianten gemaakt omdat ik het model maar ook de techniek erg mooi vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!