dinsdag 17 november 2015

Burda Hack Jurk


Na al dat werk voor de Sancho Clubdag had ik zin in een snel klaar project. Op stoffenspektakel in Den Bosch werd ik meteen verliefd op een mooie zwart met groen tricot. Een lekker jurk en samen met een zwart vest wat ik in de kast heb hangen en een zwarte (fleece)maillot een heerlijke combi voor de koudere dagen.
Maar dat snel viel een beetje tegen!
Het zat me op meerdere fronten tegen. Allereerst kon ik het patroon niet vinden. Had dit patroon eerder gebruikt bij mijn retrojurk en nu wilde ik hem met wat aanpassingen opnieuw gebruiken. Patroon dus maar weer opnieuw overgenomen uit de Burda van Mei 2009.
Ik maakte aparte belegdelen ipv aangeknipte, de tussenpas met zijnaden ipv een achternaad en de rok heb ik op twee plaatsen ingeknipt en uitgelegd tot een wijdere rok. De breedte van de stof was daarbij mijn leidraad. Tot zover mijn hack op het patroon.
Tijdens het uitknippen viel me het al op dat de stof voor de schaar weg wilde glijden...... Dat beloofde wat voor het naaien. En ja hoor, een vreselijk stofje om te naaien!
Wijdere rokdeel
Dus ipv snel de jurk in elkaar locken, heb ik veel gespeld, geregen, en langzaam genaaid en gelockt.
Ook gespeeld met de voetdruk van zowel de naaimachine, lockmachine en van de Covermachine.
Verstand op nul, engelen geduld en hier en daar wat uithalen en weer opnieuw.
Maar geduld wordt beloond, en gisteren op de naailes de lengte  van de rok laten afspuiten, want dat was zelf niet te doen. Gisteravond onder de Cover door en ik ben weer een jurk rijker! Heerlijk!
Voordeel van die lastige flubbertricot stoffen is dat ze meestal heerlijk dragen!
Achterzijde jurk
Voorkant Jurk
Bovenkant jurk

Zwarte manchet

label mag niet ontbreken

Zie nu op de paspop dat het beleg de neiging heeft om naar buiten te draaien. Laat mijn Cover dus maar even staan met het zwarte garen erop. Misschien dat ik de belegdelen nog doorstik met de cover. Snel de jurk maar aan!

9 opmerkingen:

  1. Heeel mooi. Ik vind het een super mooi stofje.
    Dit gaat vast een jurk zijn die je vaak zult dragen.
    Enne... ja, laat die cover nog maar even staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed stofje zeg en ik vind het patroon ook echt top :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie mooi geworden.
    Hoe heb jij de overslag zo mooi gekregen, mijn jurkje heeft de neiging om open te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In plaats van de voorgeschreven aangeknipt beleg heb ik aparte belegdelen gemaakt en deze verstevigd met "rekbare" vlieseline

      Verwijderen
  4. Wat is ie mooi geworden.
    Hoe heb jij de overslag zo mooi gekregen, mijn jurkje heeft de neiging om open te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige stof en leuk model jurk. Heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een plaatje, zou m meteen kopen als ik m in de winkel zou zien hangen. Je engelengeduld is dubbel en dwars beloond!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!