donderdag 1 oktober 2015

Minty Sweater

 Langzaam gaan we richting Herfst.... Nu nog even genieten van het mooie weer!
Qua kleding wordt het tijd om de zomerkleding en winterkleding om te wisselen, binnenkort de kast uit en inruimen. Qua garderobe heb ik alvast een warme sweater gemaakt. Na een jarenlange afwezigheid in het mode beeld is de sweater weer helemaal terug!
De sweater heb ik op de naailes getekend op mijn basispatroon. Ik wilde niet al te veel overwijdte, maar het moest wel draagbaar zijn. Dit keer weer eens raglanmouwen getekend.
De hals afwerking heb ik samen met de naailerares gedaan. De kraag is een rechte lap die al moulerend door de lerares rondom de halsrand is gespeld. Inspiratie hiervoor vonden we op Pinterest.
 Omdat ik de onderrand nog te wijdt vond om deze gewoon om te slaan en door te stikken heb ik in plaats daarvan een band er aan gezet. Echter kwam ik stof te kort, maar wel meerdere kortere stukken. En met het idee van de afwerking van de Appels en Peren shirt van ZG!2 maakte ik een soortgelijke band.
Inclusief mijn persoonlijke houten knoopjes en met mijn nieuwe label van Cottontrend ertussen!



Patroon: zelf getekend.
Stof: Stoffenspektakel


1 opmerking:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!