woensdag 14 januari 2015

Cup o Feed

Al een tijdje stond het op mijn to do lijstje, zelf vetbollen maken, maar dan in een kopje a la Dreamstuff. Tijd geleden al eens haar blog gepind op mijn Pinterestbord.
Kop en schotels gescoord bij de spullenmarkt van de nierstichting, maar je kan ook naar de kringloop. Met secondelijm kopje en schotel opelkaar gelijmd, stokje erin gelijmd en klaar.
Mengsel met vet en zaden gemaakt
(gelijke verhouding) even laten afkoelen en dan in de kopjes doen. Vervolgens een nacht laten stollen.
 


De gedachte was om het kopje aan het oortje op te hangen aan een spijker. Ik dacht dat het schoteltje dan wel plat tegen de muur aan zou komen... Not!
Manlief wilde al eerder met een glasboor een gaatje in het schoteltje maken, maar dat hoefde van mij niet, want ging het met een stoer touwtje ophangen.... Ga manlief toch even lief aankijken, want het is denk ik minder wiebelig voor de vogeltjes als het bordje plat tegen de muur hangt!

4 opmerkingen:

  1. Gaaf gedaan hoor...wilde ik ook altijd nog eens maken, en leer dus van jou dat het niet zo goed gaat met het touwtje aan het oortje...heb je zoutloos vet gebruikt? moet eigenlijk, zo ja, waar heb je dat dan gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker voor de vogels en leuk om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan jou creativiteit te danken he? Wiebelen jou kop en schoteltjes ook, of krijg jij ze plat tegen de muur?

      Verwijderen
  3. Ach het hoeft ook niet vanzelf te gaan als ze er een beetje moeite voor moeten doen.
    Wat voor vet heb je gebruikt?

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!