vrijdag 15 augustus 2014

My own Celeste

En daar rolde gisteravond een leren tas onder de pas verworven "vintage" naaimachine vandaan!

Al een tijd geleden planden Jos en ik de 14e Augustus om samen weer leren tassen te maken. Ondanks dat ik me niet helemaal fit voelde, is het me toch gelukt om in 1 dag deze tas te naaien. Het is hier momenteel huize kuch en kech....
Het patroon komt uit het boek: "Mijn Tas" van de bloggers Elisanna en Fynn. 12 taspatronen in elk 2 varianten zodat er 24 tassen in staan.
 Zodra ik op hun blogs las dat er een boek aan kwam heb ik deze meteen bij Bol.com gereserveerd! Nu was het eindelijk zover dat we er een tas uit gingen maken. Ik had gekozen voor Celeste en dan in de kleine variant. Ik had behoefte aan een nieuwe niet al te grote handtas. In januari gingen we met een clubje dames naar de MaterialenBeurs FeedBag waar we leer en fournituren op de kop hebben getikt voor leren tassen.
Voor de Celeste heb ik gekozen voor een turquoise lap zacht soepel leer.

Jos met rood leer aan de slag en kreeg hulp van Toby
Voor de voering koos ik voor een rest stofje wat ik nog had liggen, ben even kwijt van welke designer deze was. Het was net genoeg en past mooi bij de turquoise kleur. Op de binnenvoering maakte ik een drietal vakken waar mijn telefoon, lippenbalsem en ander klein spul in kan. Voor de sleutelbos een keykoord gemaakt. 
Het naaien op de Pfaff 260 ging erg goed, het leer vloog eronder door. Wel moest ik helpen bij de stroevere binnenkant van het leer. Misschien moet ik daar nog iets doen met een teflon voetje oid.

Dubbelzijdige plakband ipv spelden
Omdat de tassen uit het boek zijn bedacht en gemaakt voor stof is de uitvoering in het leer wel een uitdaging. Leer voegt zich wat minder makkelijker dan stof. Er werd gedurende de dag dan ook steeds minder gekletst...Het is nog nooit zo stil geweest tussen Jos en mij tijdens het naaien! ;-)
Wat zijn we blij met ons resultaat! En ik heb er weer veel van geleerd....
Neem ook een kijkje bij Jos haar Tas Wiske
My own Celeste




10 opmerkingen:

  1. Haha, veel te druk met ons leer om veel te kletsen ja! Je tas is prachtig geworden en helemaal in jouw kleuren. Veel plezier ermee en op naar het volgende werkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, mooi hoor! Wil ook nog graag aan de slag met tassen van leer... toch maar eens op zoek...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te gekke tas geworden en die kleur heeft het wow effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie tas in een geweldige kleur. Ik wil ook nog een keer een workshop leer verwerken volgen lijkt me erg leuk om te doen. Veel plezier met je unieke tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel mooi geworden! Die kan zo de etalage in!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze tas is super mooi,ik heb er ook al 2 gemaakt maar dan in gewoon stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zitten de lussen voor de riem aan vast te maken mee in het patroon of heb je ze er zelf tussen geplaatst? Kei mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga me er ook eens aan wagen denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!