dinsdag 21 januari 2014

CAL 2014

Foto van Orginele deken
Twee weken geleden schreef ik al kort over mijn plan om mee te doen aan de Crochet Along 2014, een streep per week. Deze crochet along is naar aanleiding van een Engelse Crochet along.  Elke week publiceren Terry en Jolanda een Nederlandse vertaling van paar toeren van een deken die uiteindelijk zo'n 133 toeren moet worden. Leuk om op die manier verschillende haaksteken te leren en het uiteindelijke resultaat is een deken! Ik heb in Engeland Style Craft garen gekocht, in Nederland waren meerdere kleuren in de webshops al uitverkocht! De kleuren die ik heb gekozen zijn kleuren van de bank, stoel en kussens.
Met een heuse strepen generator heb ik een voorstelling van een strependeken gemaakt met de kleuren die ik ongeveer heb.
Inmiddels zijn de eerste drie patroondelen verschenen en ben ik nu helemaal bijgehaakt. Tot nu toe viel het mee. Alhoewel het tellen lastig is. Er verdwijnen spontaan hier en daar wat steken... Maar hopelijk krijg ik dat wel weer een beetje bijgewerkt.



Volgende week zijn de Catherina Wheels aan de beurt en ik heb even stiekem even gekeken bij de originele patroon van de strependeken, maar dat wordt even een lastige. Gelukkig zijn er op You-tube genoeg instructiefilmpjes te vinden die me kunnen helpen.


2 opmerkingen:

  1. Nou het ziet er nu al leuk en vrolijk uit. Ik ga het volgen.
    Zou het ook wel willen doen maar de gezondheid houd het even tegen misschien komen er weer betere tijden. gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, niet meer te stoppen. Lang leve Youtube, dat gaat je echt lukken met die wheels hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!