dinsdag 1 januari 2013

Januari 2013: Start Sew Along 'Zo Geknipt'


Allereerst wil ik jullie een heel mooi 

creatief en gezond 2013 toewensen!!


En dan is het zover! Vandaag op 1 januari 2013 start de Sew Along "Zo Geknipt" die ik samen met Jos organiseer!!!

We hebben bijna 50 medebloggers!, die allemaal recepten uit het boek gaan maken. Zo benieuwd naar wat andere dames er allemaal van gaan maken. Aan de vele reactie's die we hebben gehad blijkt dat het boek mensen inspireert en hoopt men door de Sew Along lekker achter de naaimachine te kruipen en creatief te zijn.
Onderstaand in ieder geval mijn bijdrage aan Januari 2013

Recept 16: Zakdoekdoos met een jasje aan
Ideaal voor sinterklaas kadootjes had ik mij bedacht. Patroon overgenomen uit het boek en met een verdwijnstift het patroon op stof overgebracht.
Ik moet wel even wennen aan goed de instructie's lezen... meestal ga ik ergens zo mee aan de slag en dan kom ik er wel. Dit keer wilde ik het volgens de instructie van de dames doen. En wat een goede en duidelijke uitleg! Gewoon doen wat er staat en het lukt!
Wat ik ook een leuke ervaring vind is dat het zo snel klaar is! Ik ben gewend met langdurige projecten bezig te zijn en dit is in no time af!
En dat is ook wel eens een prettige ervaring. De stofjes kwamen bij de stoffenspektakel in Den Bosch vandaan.
En vervolgens maakte ik er nog twee als kadootjes:




Recept 26 Zwemtas
Dat is een ideale zwemtas voor mijn nichtje, die gaat voor haar diploma B. En gelijk een mooi kadootje van Sinterklaas. Dus mezelf aangesteld als naaipiet. Dit project duurde wel iets langer, want er moest ook een borduur opgemaakt worden. 
Allereerst stof besteld via Stoerejongens stoffen (de vissen) en Bambiblauw. De vissen bleken een tricotstofje te zijn. Deze dus goed verstevigt, zo dat deze niet meer rekbaar was.

Het voorzakje heb ik twee keer gemaakt, de eerste keer deel 4 in tricot uitgevoerd volgens instructies maar dat werd te dik bij de uiteinden van de rits en was niet mooi. Toen maar voor het blauwe katoentje gekozen.
De tas is van binnen gevoerd met tafelzeil van Kitsch Kitschen, in de lokale schilder-en-hobbyzaak gekocht. Omdat ik er geen gaatjes met spelden in wilde maken kwamen mijn clover wonder clips goed van pas!

Om hem te beschermen tegen water en vuil heb ik de buitenkant van de tas 2 keer geïmpregneerd. Het eindresultaat is een mooie zwemtas!




Benieuwd wat de deelnemers aan de Sew Along "Zo Geknipt" allemaal gaan maken!

5 opmerkingen:

  1. Wow...dat is allemaal super gedaan..Ziet er leuk uit.
    Het is toch wel jammer dat we hier niet meer met 'kleine kinderen' zitten,ook niet in de familie ergens... anders had ik ook zo meegedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Tialda dat is mooi.net zo als je mooie dozen...........lekker creatief!:)
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk!!! Mag ik vragen hoe ver jij bent met de opleiding Cuppens Geurs? Altijd leuk om meer mensen hierover te horen, veel mensen kennen het niet hihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat weer mooi gemaakt.Leuke kleurige stofjes gebruikt.
    gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt, altijd leuk snelle projectjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!